18 Eylül 2009 Cuma

Her gün 1 milyon çocuk 1 bardak süt içecek.

2009-2010 eğitim-öğretim yılının ikinci döneminde her gün 1 milyon çocuğa 200 mililitrelik süt dağıtılacak.
2009-2010 eğitim-öğretim yılının ikinci döneminde her gün 1 milyon çocuğa 200 mililitrelik süt dağıtılacak. Okul sütü projesinin devlet politikası olarak benimsenip kalıcı hale getirilmesi hedefleniyor.

Süt üreticileri ve sanayicileriyle kamunun oluşturduğu Ulusal Süt Konseyi’nin, geçen hafta iki gün süren arama konferansından günde 1 milyon çocuğa ulaşması planlanan okul sütü projesi çıktı.

Ulusal Süt Konseyi’nden yapılan açıklamaya göre, sektörün önde gelen üreticileri, sanayicileri, kamu, üniversite, finans kesiminin temsilcileri ve sektöre girdi sağlayan tedarikçilerin katılımı ile 2 gün süren bir Arama Konferansı gerçekleştirildi. Arama Konferansı’na katılan Tarım ve Köyişleri Bakanı Mehdi Eker, süt sektörü hakkında bilgi vererek, Türkiye’de geçen yıl itibariyle 12.3 milyon ton süt üretildiğini belirtti. Hayvan sayısında azalma olmasına rağmen, süt miktarında yüzde 50 artış olduğunu kaydeden Bakan Eker şunları söyledi:

“Toplam tarım destekleri içinde yüzde 4 civarında olan hayvancılık desteklerini yüzde 24’e çıkardık. Eskiden tarım diğer sektörlerin üvey evladı, hayvancılık da tarımın üvey evladıydı. Şimdi bu desteklerden yüzde 24 pay alır hale geldi.”

Dar gelirli öğrencilerin süt içmesi amacıyla okul sütü projesi üzerinde çalıştıklarını ifade eden Eker şöyle konuştu:
“Gıda yardım paketlerine süt de dahil edildi. Bizim çocukluğumuzda okullarda süt tozu dağıtılırdı. Okullarda süt dağıtımı ile ilgili Sağlık Bakanlığı ve Milli Eğitim Bakanlığı ile çalışma halindeyiz. Yoksul bölgelerde süt dağıtımının mutlaka devlet eliyle yapılması gerekiyor. Süt Konseyi’nden bu konuda destek bekliyorum. Tüketilecek olan süt onların ürettiği süttür. Bu üretim ve tüketimi de artırır.”
3 bakanlık çalışacak
Okul sütü projesiyle ilgili olarak Milliyet’e bilgi veren Ulusal Süt Konseyi Genel Sekreteri Burcu Oğuz, 2009-2010 eğitim-öğretim yılının ikinci döneminde her gün 1 milyon çocuğa 200 mililitrelik süt dağıtılacağını söyledi. Daha önce de okullarda öğrencilere süt dağıtıldığını hatırlatan Oğuz, Ulusal Süt Konseyi’nin okul sütü projesinin devlet politikası olarak benimsenip bundan sonra kalıcı hale getirilmesini hedeflediğini anlattı. Konseyin, okul sütü projesi için üç bakanlıkla koordineli çalıştığını belirten Oğuz şu bilgileri verdi:
“Bunlar Milli Eğitim, Tarım ve Sağlık bakanlıkları. Milli Eğitim Bakanlığı okulları organize edecek ve oluşturduğu listeleri Ulusal Süt Konseyi’ne verecek. Sağlık Bakanlığı sütün dağıtıldığı okullarda çocukların sağlığına ilişkin ölçümlemeler yapacak ve reklam kampanyalarına destek olacak. Proje Tarım Bakanlığı’nın himayesinde gerçekleştirilecek.”
Toplam 16 milyon litre
Öğrencilere ikinci yarıyıl boyunca okulun açık olduğu her gün süt dağıtılacağını belirten Ulusal Süt Konseyi Genel Sekreteri Burcu Oğuz, bu sürenin yaklaşık 80 gün olduğu göz önüne alındığında dağıtılacak toplam süt miktarının 16 milyon litre olacağının hesaplandığını kaydetti. Süt firmalarının dağıtılacak olan sütü piyasa fiyatının çok altına devlete satacaklarını ifade eden Oğuz, “Paketlerin üzerinde ticari firma logosu bulunmayacak sadece Ulusal Süt Konseyi’nin logosu olacak” dedi.
Oğuz, amacı çocuklara süt içme alışkanlığını kazandırmak ve ailesinin geliri süt almaya imkân vermeyen çocuklara bu temel gıdayı ulaştırmak olan projenin kamuoyuna duyurulması için reklam kampanyası da düzenleneceğini sözlerine ekledi.
Kaynak: Ebru Sungur www.milliyet.com.tr

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder